Om oss

Sedan start 1993 skall Niso vara den självklara samarbetspartnern av kebabprodukter till restaurang och detaljhandeln. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra produkter där smak och kvalité är betydandet för oss tillsammans med service där våra kunders önskan tillgodoses. Alla kan vi bli bättre på det vi gör - och det vill även vi på Niso sträva mot. Med hjälp av våra duktiga och engagerade medarbetare har vi alltid hög kvalité på våra produkter. Vilket har bidragit till att vi idag är ett av Sveriges ledande företag inom kebabtillverkning.

Affärsidé och Vision

Vår affärsidé är att erbjuda våra kunder högkvalitativa matprodukter som stämmer överens med deras önskemål och krav.

Basen för detta är vår vår breda kompetens inom produktutveckling och tillverkning som vi kontinuerligt anpassar och utvecklar. Vi säkerställer produkternas kvalité genom hela varuflödet från råvara till färdig produkt och jobbar hela tiden aktivt för att ständigt utveckla produkterna och bli bättre. Vi har ett eget sortiment samt kan anpassa produkterna efter kundernas egna recept. Vår verksamhet skall präglas av öppenhet och ansvar och alltid ständigt arbeta med minska vår totala miljöpåverkan.

Hållbarhetsstrategi

Detta dokument beskriver vår initiala Hållbarhetsstrategi och utgör samtidigt en egendeklaration för hur vi som företag bidrar till hållbar utveckling och de globala målen för hållbar utveckling i agenda 2030. Vi har valt ut de hållbarhetsområden som är relevanta för oss som företag baserat på internationella riktlinjer för hållbart företagande så som ISO 26000 och Agenda 2030. 

HÄMTA

European Chicken Commitment (ECC)

Djurvälfärd är en viktig del av vårt hållbarhet- och kvalitetsarbete, och vi har därför har vi valt att jobba med European Chicken Commitment. Dessutom kommer minst 20% av kycklingarna haft tillgång till utevistelse. Beslutet inkluderar 100% av kycklingen i våra produkter och samtliga kriterier kommer att vara uppfyllda till år 2026. Klicka här för att läsa mer om kriterierna för ECC.